יום ראשון, 28 בספטמבר 2008

למידה ותנועה

כמה מחשבות על מהות הלמידה. כאשר מנסים לשנות הרגלי יציבה ותנועה, יש צורך ללמוד דברים חדשים, או במילים אחרות ללמד את הגוף מחדש.

למידה היא אחת מהיכולות המוחיות החשובות ביותר אצל בני אדם ואצל חיות. היא מתבססת על רכישת סוגים שונים של ידע דרך אינפורמציה הנקלטת במוח הלמידה מובילה להתפתחות של יכולות, כישורים, ערכים, הבנות והעדפות, ובכך יוצרת אפשרות להתנסויות חדשות. הלמידה מתרחשת דרך תהליכים מוחיים התלויים ביכולת המוחית של הלומד, רמת הידע הנדרשת ללמידה וכן נסיבות חברתיות, סביבתיות וסוציו-קוגניטיביות. למידה היא בעצם איסוף אינפורמציה. בצורתה הפשוטה ביותר היא יכולה להופיע כלמידת צרכים הישרדותיים בסיסיים, כגון פעולת היניקה אצל חיות, ובצורתה הגבוהה היא תופיע כלמידת משחק אצל חיות מפותחות ובני אדם. למידה יכולה להתרחש באופן מודע ובלתי מודע. דוגמאות ללמידה בלתי מודעת הן התפתחות כישורי התנועה, הליכה ויניקה אצל חיות ותינוקות. למידה מודעת מתרחשת באופנים של חיקוי, שינון וכו'. בחברה האנושית למידה היא המטרה בחינוך ובהוראה. למידה מודעת היא לרוב למידה מכוונת מטרה. חזרה על מחשבות ופעולות היא חלק מרכזי בלמידה. לאחר מספר חזרות, מתרחש שינוי בסינפסות במוח וגורמים לאינפורמציה להפוך לידע אשר לא נמחק בקלות.

אין תגובות: