יום שלישי, 17 במאי 2016

כיצד לשבת במנח נכון לאורך זמן


מהי ישיבה, כיצד רצוי לשבת במנח נכון לאורך זמן, ומדוע יש לשבת במנח קדמי:


ישיבה היא תנוחת המנוחה של בני האדם. בישיבה יורדחלק ממשקל הגוף אל הישבן ותומך בפלג הגוף העליון. הבסיס עליו נשענים גדול יותר, וקל יותר לאזן את הגוף מאשר בעמידה. למרות זאת, ישיבה אינה דבר כה פשוט: מחקרים על אורח החיים ה"יושבני" של בני האדם מראים כי ישיבה ממושכת גורמת לבעיות בריאות, לפגיעה בזרימה של דם לאברי הגוף השונים וללחץ מוגזם על מפרקים.

ישיבה נכונה. למרות הקושי בישיבה לאורך זמן ובשמירה על מנח נכון בישיבה, ניתן לשבת באופן אשר מפחית את הנזק שגורמת הישיבה, ומאפשר לשבת במשך זמן בלי לגרום למתח בגוף ולעומס. בפרק זה אנסה להסביר מהי ישיבה נכונה, מהם הדברים אליהם כדאי לשים לב בעת ישיבה ומדוע רצוי לשבת במנח דינאמי ולא במנח אחורי. בסוף הפרק אתמקד בישיבה נכונה בנהיגה ובעבודה מול מחשב.

מדוע לא טוב להישען לאחור כאשר יושבים. לא כל צורת ישיבה בה משתחרר משקל היא טובה. הבעיה המרכזית בישיבה לאורך זמן היא, שלרוב האנשים קשה להחזיק גב זקוף למשכי זמן ארוכים  והם נשענים לאחור אל משענת הכיסא. הישענות לאחור יכולה להיות נכונה כשיושבים בכיסא בעת מנוחה, אולם רוב הזמן נמצאים בני האדם במצב של ישיבה פעילה: עובדים מול המחשב, משוחחים, אוכלים, צופים בטלוויזיה או גולשים בסלולרי. כאשר מבצעים פעולות אלו תוך כדי הישענות לאחור נוצר מתח רב באיברי הגוף ועומס על מערכות בגוף.

לאתר שלי - יציבה נכונה

http://www.nadavbentor.co.il/category/%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%A0%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%94/

לאתר של לגעת בטנטרה
http://www.tantralev.co.il/

אין תגובות: