יום חמישי, 10 ביולי 2014

נשיאת משקלים - הן בידיים והן על הגב (תיקי גב)

עבודת הסמינריון שלי תעסוק בארגונומיה של נשיאת משקלים - הן בידיים והן על הגב (תיקי גב).
קיימת הסכמה גורפת כי נשיאת משאות כבדים גורמת לעומס על הגב התחתון ולבעיות גב.
עולם הארגונומיה ממליץ בגדול להימנע ככל האפשר מניטול ידני, ופועל בכדי לייצר סביבת עבודה נוחה ומתאימה דרך ביוצע מספר פעולות ( תכנון מטלה, עיצוב סביבת העבודה וכו')  (מתוך תקני הארגונומיה של המוסד לבטיחות ולגיהות).
בעבודה זו אנסה לבחון כיצד מומלץ לעצב את סביבת העבודה בעת ניטול ידני, כיצד כדאי לסחוב משאות במידה וסוחבים אותם על הגב, ואילו עקרונות תנועתיים יכולים לשפקר את איכות הסחיבה והנשיאה ולמנוע פגיעות שלד, דלקות וטראומות למיניהן.

אין ספק כי כל הנושא של ניטול ידני מהווה "נטל" כבד על עולם התעשייה וגורם לנזקים כבדים לעובדים העולים בימי מחלה והיעדרות מהעבודה ובעלות שיקום גבוהה.

מכייון שניטול ידני דורש מהמרים הן סבולת שריר והן כוח  מתפרץ - אנסה לקשר בין שימוש נכון בחוק השלישי של ניוטון, המצביע על הקשר בין העמסת משקל ושחרורו אל האדמה לבין קבלת כוח נגדי מהאדמה.
תנוחה תמיד נבנית בהתנגדות לכוח המשיכה. החוק השלישי של ניוטון הנקרא חוק הפעולה והתגובה אומר שכאשר גוף מפעיל כוח כלשהו על גוף אחר, הגוף השני מפעיל על הגוף הראשון כוח השווה בעצמתו אך מנוגד בכיוונו. כלומר כאשר חלק גוף נלחץ כלפי מטה עם כוח המשיכה, כוח דומה פועל מעלה בדיוק בכיוון ההפוך (איור משמאל). 
 מתוך:

"Dancing the Body of Light – The future of Yoga" 
Dona Holleman & Orit Sen-Gupta
 
זה הכל בנתיים

לאתר הטנטרה של לגעת בטנטרה

אין תגובות: